بهترین راه پیکار با ناراحتی های روانی و نگرانیها
 
پژمردگی، افسردگی، احساس عدم نشاط و دل مردگی، از پدیده های وحشتناک عصر ما است، نمی گوییم در گذشته اینها وجود نداشته ولی قدر مسلم، ابعاد آن این چنین وسیع نبوده است.
راستی چرا مردم عصر ما با این همه امکاناتی که دارند، با اینکه:
1 – ساعات کار نسبت به گذشته بسیار کم شده است، و به عکس بر ساعات فراغت و تفریح افزوده گشته، در گذشته گاهی افراد در شبانه روز 14 تا 16 ساعت کار می کردند، اما امروز حداکثر ساعت کار 8 ساعت حتی 6 ساعت و 5 ساعت نیز هست، و با ماشینی شدن زندگی باز ممکن است به کمتر از این برسد. 
 ***
2 – بارها از دوش بشر برداشته شده و بر دوش چرخهای عظیم کارخانجات قرار گرفته، حتی در داخل منازل همه چیز به صورت برقی در آمده، و در کشورهای صنعتی نه تنها لباس شوئی و ظرف شوئی و جاروب و وسائل دیگر، برقی شده بلکه حتی ماساژ اعضای بدن نیز با وسائل برقی انجام می گیرد.
***
3 – امکانات و ثروت در اینگونه کشورها نسبت به گذشته بسیار افزایش پیدا کرده، وسائل تغذیه، لباس، خانه های مدرن و مجهز، وسیلة نقلیه و اتومبیلهائی که در آن انسان هیچگونه گرما و سرما احساس نمی کند و حتی از درون آن می تواند با منزل و مرکز کار خود رابطة تلفنی داشته باشد، کار را به قدری آسان کرده که در هیچ زمانی انسان چنین زندگی مرفّهی را حتی در خواب هم نمی دید.
***
4 – انواع وسایل تفریحی مدرن و متنوع، گردش دور دنیا و استفاده از تمام مناظر طبیعی جهان و خلاصه هر تفریحی که به فکر انسان یابد، امروز در دسترس او قرار گرفته و وسائلش برای او فراهم است.
با این حال انسان عصر ما باید در آرامش کامل فرو برود، و از سلامت کامل جسم و روح برخوردار گردد.
در حالی که می بینیم انسانها (مخصوصاً در کشور های پیشرفته) در یک حال اضطراب و نگرانی فوق العاده به سر می برند.
احساس می کنند زندگی خشن شده و لطافت خود را به کی از دست داده است، آن روح و نشاطی که در یک روستائی چند قرن پیش وجود داشت، هرگز در خانة مرفه ترین ثروتمندان امروز دیده نمی شود!.
سفره ها رنگینتر و غداها متنوعتر و اسباب تنوع از همیشه بیشتر اما احساس لذت کمتر شده است!.
بسیاری از مردم در کشورهای بزرگ صنعتی، صبح با «دارو» از خواب، بیدار می شوند و با «دارو» به خواب می روند، غالباً در جستجوی داروهای مسکن اعصاب، مواد مخدر، کتابهائی که گفتگو از مبارزه با نگرانیها می کند هستند.
لبخندهای مصنوعی آنها روشنگر تضاد درون و برون آنها است.
قیافه ها عصبانی، و گفتگوهای بی روح، همه نشانی از این وضع ناراحت کننده است.
افزایش هولناک آمار بیماران روانی و توسعة روز افزون بیمارستان های روان و اعصاب، دلیل زندة دیگری برای این موضوع به شمار می رود.

ادامه دارد


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

در این وبلاگ آرشیوی از فایل های مفید و کاربردی در زمینه های حقوق کامپیوتر موبایل روانشناسی زبان و غیره به صورت رایگان منتشر میشود با توجه به هزینه بر بودن تهیه هاست دانلود فایل روی کانال ما در روبیکا بارگزاری شده است.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها