بسمه‌تعالی

ریاست محترم شعبه ...دادگاه عمومی حقوقی شهرستان...
با سلام
این‌جانب .......، فرزند .........، به شماره ملی.........، در خصوص پرونده کلاسه ... با شماره بایگانی ... مطروحه نزد آن شعبه محترم، که این‌جانب به صورت غبابی به پرداخت 2050000000 ریال بابت اصل خواسته خواهان و 74832000 ریال بابت متفرعات دعوا و خسارت تأخیرتأدیه به‌صورت تضامنی محکوم شده‌ام به استناد ماده 306 قانون آیین دادرسی مدنی با عنایت به این‌که ابلاغیه را دریافت نکرده و در جلسات شرکت نکرده و لایحه‌ای نداده‌ام، تقاضای واخواهی و نقض رأی صادره و صدور حکم به رد دعوای خواهان علیه این‌جانب را به استناد عرایضی که در ذیل خواهد آمد را از محضر محترم جنابعالی دارم.

همان‌طور که در پرونده مشخص است:
1. خواهان گواهی عدم پرداخت سفته موردادعا را ضمیمه دادخواست نکرده است و البته در مهلت قانونی برای اعتراض و واخواست سفته نیز اقدام ننموده است.
2. از طرفی همان‌طور که در ظهر سفته ارائه‌شده مشخص است و به‌صراحت قید شده است و همچنین در همین رأی دادگاه محترم در «خط هشتم» نیز قید شده، این‌جانب ظهرنویس سفته موردادعای خواهان هستم نه ضامن آن، به عبارتی این‌جانب سند مذکور را به وی منتقل کرده‌ام چراکه اولاً همان‌طور که در پشت سفته مشخص است سفته به دو قسمت ظهرنویسی و ضامن تقسیم شده و امضا در قسمت ظهرنویسی صورت گرفته است نه در قسمت ضامن و ثانیاً صراحتاً در ظهر سفته عبارت«واگذار گردید به آقای تاج فرد» قید شده است که این عبارت نیز تصریح در انتقال سفته دارد و خواهان نیز دلیلی بر اینکه سفته به‌عنوان ضمانت از سوی این‌جانب امضا شده باشد ارائه نکرده است.

در جلسه رسیدگی در صورت تشخیص قاضی محترم در مورد اینکه سفته ها به عنوان ظهرنویسی و انتقال امضا شده نه ضامن، توضیح ارائه خواهد شد.
3. مطابق مواد 274 و 289 و 309 قانون تجارت و آراء سایر محاکم ازجمله دادنامه قطعی شماره 9309970224401400 و دادنامه های متعدد دیگر که در صورت لزوم ارائه خواهد شد، مادامی‌که در مورد اسناد تجاری از جمله سفته گواهی عدم پرداخت صادر نگردیده، محکومیت ظهرنویس به پرداخت وجه سفته و خسارات، فاقد وجاهت قانونی است.
لذا با توجه به مراتب فوق از حضرت‌عالی تقاضا دارم ضمن پذیرش واخواهی این‌جانب، حکم به رد دعوا و عدم استماع دعوایِ خواهان، علیه این‌جانب صادر نمایید.
با تقدیم احترام و تشکر.


دیدگاه‌ها (۱)

الان بنده بدون هیچ بدهی و هیچ ضامنی و هیچ درخواستی با عنوان بدهکاری که درقبال دریافت وجه به مبلغ جمعا ۲۰م تومن سفته تحویل دادم و طرف با اصرار و مانع شدن از درج بابت ارائه سفته و درج تاریخ با نشون دادن چندنمونه سفته که توسط اشخاص دیگه تحویل گرفته با نیت و قصد روشن و سعی بر اعتمادسازی بنده رو از درج بابت و تاریخ منصرف کرده و بعداز ۵ماه فعالیت کاری برای ایشون و بدون پرداخت ۲ماه از حق معوقه اعم از عدم ارسال ۵ماه سابقه بیمه.حقوق‌ توافقی.اضافکاری و حق شیفت...در برج ۱۲ سال ۱۴۰۱ بعداز جابجایی محل سکونتم با ادعای طلبکاری سفته رو ب اجرا گذاشتن و در اینمدت واخواهی تجدیدنظر بصورت حضوری یا ارسال لایحه بحق بنده توجهی نشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

در این وبلاگ آرشیوی از فایل های مفید و کاربردی در زمینه های حقوق کامپیوتر موبایل روانشناسی زبان و غیره به صورت رایگان منتشر میشود با توجه به هزینه بر بودن تهیه هاست دانلود فایل روی کانال ما در روبیکا بارگزاری شده است.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها