۵ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

دانلود دوره تدریس رایگان آیین دادرسی کیفری توسط احمد غفوری

در موضوع حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری کتاب های آقای احمد غفوری در بین حقوق خوان ها و کارآموزان حقوقی امتیاز خاصی دارد و بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

تدریس پیش رو توسط استاد عزیز به صورت رایگان در موضوع حقوق آیین دادرسی کیفری در ۳۲ فایل صوتی منتشر شده است که برای اطمینان شخصا از خود ایشان کسب اجازه جهت انتشار در سایت حقوق دان ها شده است.طول این دوره آموزشی حدوداً ۲۴ ساعت می باشد.

آیین-دادرسی-احمد-غفوری

ادامه مطلب

نرم افزار اجرای فایل های صوتی با سرعت پخش دلخواه

Astro Player نرم افزاری فوق العاده ضروری برای حقوق دان ها و حقوق خوان های امروزی در زمینه پخش فایل های چند رسانه ای یا کتاب های صوتی و پشتیبانی از پادکست برای سیستم عامل اندروید است

شاید مهمترین ویژگی این پلیر تنظیم آسان سرعت پخش صدا است.

astroplayer

ادامه مطلب

آیا خیار تخلف از وصف مختص مشتری است یا فروشنده نیز چنین خیاری دارد

خیار رؤیت و تخلف وصف نوعی خیار فسخ است که حق برهم زدن قرارداد را در صورت عدم مطابقت مال مورد معامله با وصف پیشین آن برای متعاملین ایجاد می‌کند.
به عبارت دیگر این خیار در جایی ایجاد می‌شود که فرد کالایی را مشاهده نمی‌کند و اوصاف آن در قرارداد ذکر می‌شود یا بر اساس مشاهدهٔ سابق و آنچه در ذهنش نقش بسته معامله‌ای انجام می‌دهد و بعد از معامله مشخص می‌شود آن اوصافی که در قراداد ذکر شده در کالا وجود ندارد یا وضعیت فعلی کالا مطابق با آنچه در سابق مشاهده کرده‌است، نیست.
در مورد خیار رویت ماده ۴۱۳ قانون مدنی صراحتا این حق را برای خریدار و فروشنده در نظر می گیرد و می‌گوید: «هر گاه یکی از متبایعین مالی را سابقاً دیده و به اعتماد رؤیت سابق معامله کند و بعد از رؤیت معلوم شود که مال مزبور اوصاف سابقه را ندارد، اختیار فسخ خواهد داشت»
در مورد حق خیار تخلف از وصف برای خریدار بحث و سوال و شبهه ای وجود ندارد اما در مورد خیار تخلف از وصف این سوال مطرح است که آیا فروشنده نیز میتوانید به استناد این خیار معامله صورت گرفته را فسخ کند؟

ادامه مطلب

دانلود دوره کامل تدریس رایگان حقوق جزا توسط احمد غفوری

در موضوع حقوق جزا کتاب های آقای احمد غفوری در بین حقوق خوان ها و کارآموزان حقوقی امتیاز خاصی دارد و بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

تدریس پیش رو توسط استاد عزیز به صورت رایگان در موضوع حقوق جزا در ۶۸ فایل صوتی منتشر شده است که برای اطمینان شخصا از خود ایشان کسب اجازه جهت انتشار در سایت حقوق دان ها شده است.طول این دوره آموزشی حدوداً ۵۰ ساعت و 40 دقیقه می باشد.

احمد غفوری

ادامه مطلب

آثار حقوقی قبول و رد ترکه از سوی وارث

سوال:

وقتی در هر دو فرض قبول یا رد ترکه، وراث مالک ماترک می‌شوند پس تاثیر حقوقی قبول یا رد ترکه چیست؟

پاسخ:

ازلحاظ حقوقی منظور از ترکه یا ماترک، اموالی است که در هنگام مرگ متوفی جزو دارایی و در مالکیت وی بود هرچند که پس از فوت متوفی تا زمان تقسیم آن تلف شود و از بین برود. ورثه نسبت به ماترک متوفی دو موضع می‌توانند اتخاذ کنند که یا 1.صریحاً از طریق اعلام کتبی (سند عادی یا سند رسمی) یا به طریق ضمنی قبولی خود را به دادگاه اعلام کنند یا 2. ترکه را رد کند.

اثر قبول ترکه

ادامه مطلب


در این وبلاگ آرشیوی از فایل های مفید و کاربردی در زمینه های حقوق کامپیوتر موبایل روانشناسی زبان و غیره به صورت رایگان منتشر میشود با توجه به هزینه بر بودن تهیه هاست دانلود فایل روی کانال ما در روبیکا بارگزاری شده است.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها