۷ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

غمگینی و افسردگی خداحافظ

آیا احساس تنهایی، غمگینی و تردید می کنید؟ تقریباً همه در مواقعی این احساس ها را دارند. امکان این وجود دارد که توسط این احساس ها گیر افتاده و در دام آن ها گرفتار شوید. اما شما گرفتار نخواهید شد! شما می توانید بر غمگینی ها و افسردگی غلبه کنید. در اینجا بعضی از راه های مقابله معرفی می شوند. روشی خاص و یا ترکیبی از روش ها که در مورد هر کسی کاربرد داشته باشد وجود ندارد. از طریق تجربه خواهید فهمید که کدام یک به شما بیشتر کمک می کند.

از رختخواب خارج شوید:

یکی از کارهای بسیار

ادامه مطلب

صدور اجراییه در صلاحیت شورای حل اختلاف نیست

نظریه مشورتی شماره ۷/۹۸/۷۶۷ مورخ ۱۳۹۸/۵/۲۸ اداره کل حقوقی قوه قضاییه در مورد صدور اجراییه چک

قانون صدور چک مصوب ۱۳۹۷، نسبت به قانون شورای حل اختلاف مصوب ۱۳۹۴ مؤخر می‌باشد و قانونگذار با علم و اطلاع از حدود صلاحیت آن شوراها، در ماده ۲۳ قانون اخیرالتصویب صدور اجراییه را به طور مطلق در صلاحیت دادگاه قرار داده است،

ادامه مطلب

چگونه احساسات خود را تغییر دهیم

این مطلب ادامه: 10 راه سالم اندیشی و خطای شناختی می باشد

بعدازاینکه خطاهای شناختی را آموختید حالا نوبت استفاده عملی از این دانسته است. وقتی متوجه شدید که احساسات منفی شما ناشی از یک یا چند خطای شناختی است باید شناخت‌های صحیح را جایگزین این شناخت‌ها کنید. درنتیجه تغییر شناخت‌ها احساسات شما تغییر خواهند کرد اما سؤال اصلی اینجاست که چگونه می‌توان خطاهای شناختی را اصلاح کرد. آیا صرفاً اطلاع پیدا کردن از اینکه احساس بد ما ناشی از یک خطای شناختی است در اصلاح احساس کافی است. در این بخش می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم. 

ده خطای شناختی

پیش از هر چیز همان‌طور که قبلاً هم تأکید کردیم بهتراست همراه خود قلم و کاغذ داشته باشید. این کار باعث

ادامه مطلب

۱۰ راه سالم اندیشی و خطای شناختی

آیا برای سالم اندیشی و رهایی از احساس بد، راهی هست؟ آیا می‌توان هر روزِ خود را بانشاط آغاز کرد؟ آیا می‌توان حتی در سخت‌ترین شرایط از زندگی لذت برد؟ آیا برای انجام وظایف باید معجزه‌ای صورت بگیرد؟... اگر می‌خواهید ده روش بسیار کاربردی که در نشاط و انگیزش نقش مهمی دارند و در پیشرفت عملی به کار می‌آیند را فرابگیرید مطلب پیش رو را دنبال کنید. نوشته‌های پیش رو بر اساس جدیدترین روش‌های مکتب شناختی در روانشناسی که به روش‌های دینی در تصحیح رفتار بسیار نزدیک است، ارائه گردیده است. در این روش گفته می‌شود: غالباً وقتی احساس بدی دارید که منفی فکر می‌کنید و این فکر منفی علت ناراحتی شماست. باورهای شما نسبت به حوادث است که احساس شما را به وجود می‌آورد و این احساس، در روحیه و عملکرد شما تأثیر می‌گذارد. عملکرد شمادر خودِ شما و دیگران تأثیر می‌گذارد و این جریان به همین صورت ادامه پیدا می‌کند و می‌تواند روزهای بدی برای شما و نزدیکانتان رقم بزند.

روانشناسی

ممکن است اندوهگین باشید. ممکن است خجالت بکشید. از مردم فاصله بگیرید و

ادامه مطلب

نقش سوالات در کنترل و شکل دهی احساسات

سؤال‌های هدف‌دار نقش مهمی در احساسات و رفتار ما دارند. وقتی در موقعیت خاصی قرار می‌گیریم دائماً ذهن مشغول سؤال پرسیدن است. اگر ذهن را به حال خود رها کنیم درنتیجه‌ی سؤال‌هایی که می‌پرسد گاه فقط اضطراب و استرس را به ارمغان می‌آورد. اما اگر به سؤال‌ها جهت بدهیم بسیاری از احساسات ما در کنترل ما خواهد بود و می‌توانیم در آن لحظات خاص تصمیمات درست‌تری بگیریم. 

سوال

وقتی پشت ترافیک گیرکرده‌ایم می‌توانیم ذهن را رها کنیم تا

ادامه مطلب

راهکارهای رهایی از غمگینی و افسردگی

غمگینی و داشتن حالت‌های افسردگی یکی از بدترین احساس‌هایی است که ممکن فرد با آن مواجه شود. در این حالت برخی از مردم کارهای خود را تعطیل می‌کنند. خواب و خوراک افراد تغییر می‌کند. یا مبتلا به زیاد خوابیدن و یا کم‌خوابی می‌شوند. به‌طورکلی افسردگی بیماری شایع روانی بین مردم است به همین دلیل روان شناسان آن را سرماخوردگی روانی نامیده‌اند. نوشتار پیش رو قصد دارد راهکارهای ساده‌ای برای جلوگیری یا بهبود علائم افسردگی یا غمگینی ارائه کند.

صورت غمگین میان شاد

البته باید توجه داشت این راهکارها به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند جایگزین مراجعه به مشاور شود اما

ادامه مطلب


در این وبلاگ آرشیوی از فایل های مفید و کاربردی در زمینه های حقوق کامپیوتر موبایل روانشناسی زبان و غیره به صورت رایگان منتشر میشود با توجه به هزینه بر بودن تهیه هاست دانلود فایل روی کانال ما در روبیکا بارگزاری شده است.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها