۲ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

دانلود جزای عمومی ماده به ماده

این جزوه حاصل جمع آوری نکات از کتاب ها و جزوات مختلف در موضوعات حقوق جزای عمومی است که توسط آقای سید ابوالفضل ایرانی تهیه و تنظیم شده است. نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که مطالب مربوط به قبل از تصویب قانون کاهش مجازات حبس است.

تصویر بخشی از این فایل

جزای عمومی
ادامه مطلب

فرمول و آموزش محاسبه فاضل دیه

فاضل دیه مقدار فزونی دیه جانی بر دیه مجنیّ علیه است. مقصود از تعبیر فاضل دیه در فقه و حقوق مقدار مازاد بر دیه مجنیّ علیه در فرض متفاوت بودن دیه او با دیه جانی است که در این صورت، برای قصاص قاتل، باید مقدار فزونی دیه به اولیای جانی پرداخت کنند.  محاسبه فاضل دیه ای که باید پرداخت شود در مواردِ متعدد بودن بزه دیدگان و تقاضای قصاص داشتن بازماندگان شاید کمی پیچیده باشد. در این مطلب تلاش شده نحوه محاسبه فاضل دیه به صورت آسان با مثال های متعدد آموزش داده شود. فروض اینکه بزه دیده ها مرد باشند یا زن، بزه دیده ها چند نفر از یک جنس باشند یا مرد و زن باشند. بزهکار یکی باشد یا افراد متعددی اقدام به جنایت کرده باشند. تمام فروض مذکور با روشی ساده آموزش داده شده است. به امید مفید بودن برای حقوق دان ها.

ادامه مطلب


در این وبلاگ آرشیوی از فایل های مفید و کاربردی در زمینه های حقوق کامپیوتر موبایل روانشناسی زبان و غیره به صورت رایگان منتشر میشود با توجه به هزینه بر بودن تهیه هاست دانلود فایل روی کانال ما در روبیکا بارگزاری شده است.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها