۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

لینچ کردن چیست

وقتی در دانشگاه، درس جامعه شناسی رو می خوندم با یک اصطلاح جدید که هم خیلی من رو متحیر کرد و هم ناراحت آشنا شدم. عمل لینچ کردن. با خودم گفتم یه جستجو تو اینترنت بزنم ببینم این چیه! نتیجه این بود که این اصطلاح اسم عملیه که مدت ها در کشور امریکا رواج داشته. در واقع لینچ کردن عمل کشتن مردم، توسط انبوه افراده که از اواخر قرن ۱۸ تا دهه ۱۹۶۰ در ایالات متحده آمریکا رخ می‌داده وهم اکنون نیز به میزان کمتر به طور مخفیانه انجام می شه. عمده موارد زجرکش کردن عمدتاً در غرب و جنوب آمریکا رخ می‌داده. زجرکشی ۳٬۴۴۶ سیاه و ۱٬۲۹۷ سفید بین ۱۸۸۲ تا ۱۹۶۸ ثبت شده.

لینچ کردن

در ابتدای قرن بیستم در آمریکا، لینچ‌کردن یک سرگرمی برای عکاسان بود. مردم کارت‌پستال‌هایی از لینچ افرادی را که شاهدش بودند برای هم می‌فرستاند. این عمل چنان باب بود که در سال ۲۰۰۰ نویسنده‌ای در تایم نوشت که «حتی نازی‌ها سوغاتی‌های آشویتس را نمی‌فروختند، ولی صحنه‌های لینچ به بخشی پررونق از صنعت کارت‌پستال تبدیل شد. در ۱۹۰۸، این تجارتِ بزرگ و ارسال کارت‌های قربانیان زجرکشی، چنان زننده شده بود که رئیس کل پست آمریکا این کارت‌ها را ممنوع کرد»


متن تدریس حقوق بین الملل جلسه سوم

حقوق بین الملل خصوصی جلسه سوم

دانلود متن به صورت PDf در انتهای مطلب

 ادامه بحث:

قوانین شخصی (قوانین مربوط به اشخاص): عبارت است از قوانینی که بر احوال شخصیه حکومت می‌کند و چون احوال شخصیه شامل وضعیت و اهلیت است بنابراین می‌توان گفت مقصود از قوانین شخصی قوانینی است که موضوع آنها حقوقی است که اشخاص از لحاظ وضعیت و اهلیت خود دارند مانند قوانین راجع به نکاح طلاق صغر کبر

قوانین عینی (ذاتی): منظور قوانین مربوط به اموال هست به عبارت دیگر قوانینی که موضوع اصلی آنها اموال و حقوق مالی است قانون ملی: منظور قانون کشور متبوع شخصی است که راجع به او موضوع حقوقی مطرح است

قانون اقامتگاه: عبارت از قانون کشوری است که شخص در سرزمین آن کشور اقامت گزیده است

 قانون محل وقوع شی: قانون کشوری است که در آنجا مال یا چیزی واقع شده است (ماده ۱۶۶ قانون مدنی)

قانون محل تنظیم سند: عبارت است از قانون کشوری که در آنجا سند تنظیم شده است (ماده ۹۶۹)

ادامه مطلب

متن تدریس حقوق بین الملل جلسه دوم

حقوق بین الملل خصوصی جلسه دوم

دانلود متن به صورت PDf در انتهای مطلب

 ادامه بحث:

مثال سوم

یک مرد اتریشی و زن آلمانی که در ایران اقامت دارند از دادگاه ایران تقاضای طلاق می‌کنند در این فرض نیز ما با یک مسئله تعارض قوانین مواجه هستیم چون این پرسش به میان می‌آید که درباره طلاق از میان قوانینی که ممکن است خود را صلاحیت‌دار بدانند (قانون اتریش قانون آلمان و قانون ایران) کدام‌یک را باید در این دعوا حاکم دانست آیا قانون ملی زوج یعنی اتریش یا قانون ملی زوجه یعنی آلمان و یا قانون اقامتگاه زوجین یعنی ایران؟

جواب: ماده ۹۶۳ قانون مدنی ایران که مقرر می‌دارد اگر زوجین تبعه یک دولت نباشند روابط شخصی و مالی بین آن‌ها تابع قوانین دولت متبوع شوهر خواهد بود

 نکته: مثال سوم طبق ماده ۷ قانون مدنی حل نمی‌شود چون

ادامه مطلب

متن تدریس حقوق بین الملل جلسه اول

حقوق بین الملل خصوصی جلسه اول

دانلود متن به صورت PDf در انتهای مطلب

 حقوق بین الملل خصوصی مربوط به دعاوی ای است که در ایران مطرح می شود ولی یک طرف آن خارجی است یا اینکه دو ایرانی در یک کشور خارجی بر سر موضوعی اختلاف کرده اند

 یکی از مهمترین مباحث در حقوق بین الملل خصوصی بحث تعارض قوانین است یعنی آیا در این پرونده ها باید به قانون ایران عملکرد یا قانون کشور خارجی؟

مباحث حقوق بین الملل خصوصی: 1. تابعیت 2.اقامتگاه 3.وضعیت بیگانگان 4.تعارض قوانین 5.تعارض دادگاهها

تابعیت: رابطه ای است؛ حقوقی، سیاسی و معنوی که شخص را به دولت معینی مرتبط می سازد

ادامه مطلب

دانلود فیلم 12 مرد خشمگین

۱۲ مرد خشمگین (به انگلیسی: 12 Angry Men) فیلمی درام محصول سال ۱۹۵۷ آمریکاست که براساس داستانی تلویزیونی به همین نام نوشته رجینالد روز و به کارگردانی سیدنی لومت ساخته شده‌است.داستان دربارهٔ هیئت منصفه دادگاهی متشکل از دوازده نفر است که بایستی دربارهٔ گناهکار بودن یا بی‌گناهی جوانی به اتهام قتل تصمیم‌گیری کنند. فیلم به دلیل اینکه تنها از یک لوکیشن در بیشتر طول فیلم و دوازده بازیگر اصلی استفاده کرده‌است مورد توجه می‌باشد. همچنین شخصیت مثبت این فیلم (تصمیم گیرنده شماره ۸) در لیست پنجاه قهرمان برتر تاریخ سینما در بنیاد فیلم آمریکا (AFI)، در رتبه ۲۸ قرار دارد...

12 مرد عصبانی تصویر

دانلود 


مرور صوتی آیین دادرسی مدنی

آئین دادرسی مدنی تشریفاتی است که معین می‌کند افرادی که مدعی حقی برای خود هستند یا اختلافی در امور مدنی با یکدیگر دارند چگونه این حقوق را به موقع اجرا در آورند.

به عبارت دیگر آیین دادرسی مدنی، قواعدی است که اصحاب دعوا اعم از خواهان و خوانده، قضات محاکم و اشخاص وابسته به آنها در امر قضا، در جریان دادرسی از آغاز تا فرجام رسیدگی دادگاه و صدور حکم باید رعایت کنند.

منظور از اشخاص وابسته به دستگاه قضایی، مدیران دفاتر، مأمورین اطلاع و اجرای احکام، وکلاء، کارشناسان و مترجمین رسمی هستند.

ادامه مطلب



در این وبلاگ آرشیوی از فایل های مفید و کاربردی در زمینه های حقوق کامپیوتر موبایل روانشناسی زبان و غیره به صورت رایگان منتشر میشود با توجه به هزینه بر بودن تهیه هاست دانلود فایل روی کانال ما در روبیکا بارگزاری شده است.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها