۸ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

دانلود جزوه حقوق مدنی جواد قاسمی

این جزوه بر اساس سر فصل های کتاب قانون مدنی در نظم حقوقی  کنونی اثر جاودان استاد مرحوم کاتوزیان و نکات کتاب تست و تقریرات دکتر شهبازی تهیه شده است، آقای جواد قاسمی نویسنده این جزوه در مقدمه آن آوزده است که :از جمله ی این منابع که در سالیان اخیر برای درک کتاب پربار دکتر کاتوزیان مورد استفاده دوستان قرار گرفته است جزوه ی دکتر شهبازی و مطالب کتاب تست ایشان است. مطالب پراکنده وحجم زیاد این دو منبع باعث شده که استفاده از این دو منبع در کنار منبع اصلی این درس برای دوستان عزیز باعث سردرگمی شود. همین امر باعث شد که فکر نگارش مطالب این دو منبع  و نکاتی از کتاب  حقوق مدنی در نظم حقوقی کنونی به صورت خلاصه و دسته بندی شده به ذهنم آمد و سال قبل همزمان با مطالعه دروس برای آزمون وکالت این جزوه را تألیف نمودم..."

ادامه مطلب

جزوه مدنی دکتر شهبازی کامل 404 صفحه

جزوه جدید دکتر شهبازی ، یکی از بهترین جزوات رایگان حقوقی در زمینه حقوق مدنی است که با توجه به اینکه در سایت های مختلف نسخه های مختلف و گاه با مشکل و ناقص گذاشته شده است، در اینجا نسخه کامل آن در اختیار شما قرار داده شده است.

ادامه مطلب

کپی مطلب وقتی کلیک راست توسط سایت ها قفل است

حتماً تا حالا با سایت یا وبلاگ‌هایی روبرو شدید که نمیشه متن رو کپی کرد یا راست کلیک رو قفل کردن.خیلی راحت و بسیار ساده میشه همه این مشکلا رو برطرف کرد!!!


در واقع این قبیل سایت ها از یه سری کدهای جاوا اسکریپت برای محدود کردن استفاده می کنند پس اگه ما جلو اجرا شدن این کدها رو بگیریم مشکل حل میشه!!!

ادامه مطلب

جزوات آیین دادرسی مدنی

آئین دادرسی مدنی رشته‌ای از علم حقوق است که افراد را راهنمایی می‌کند تا بدانند که تحت چه قواعدی و با چه موازینی درصدد اثبات حق خود برآیند.به عبارت دیگر  وظایف خواهان و خوانده را مشخص می کند. شیوه های رسیدن به داد مظلوم و مشخص کردن مظلوم از مظلوم نما را بیان می دارد. به طور کلی به مجموعه آنچه قاضی و تشکیلات تابعه برای امر قضا انجام میدهد ناظر به خواهان و خوانده، شکل و ماهیت کارمندان، سیستم قضایی ... آیین دادرسی مدنی گفته می شود.

به روز رسانی شده در تاریخ 14 تیر

ادامه مطلب

جزوه حقوق مدنی داوود بلدی وکیل پایه یک دادگستری

جزوه حقوق مدنی با استفاده از مطالب دکتر، کاتوزیان، شهبازی، برادران. صرفاً مناسب آزمون وکالت. در این مجموعه مدنی یک و پنج موجود نیست. مواد قانونی در پاورقی ذکر شده است. آخرین به روز رسانی این جزوه مربوط به ویرایش اردیبهشت 97 می باشد.

 

اشخاص وحمایت از محجورین بخش اول

اشخاص

کلیات

از لحاظ حقوقی، فقط شخص می‌تواند صاحب حق و تکلیف و به تعبیر دیگر طرف حق باشد

شخص یا طبیعی است یا حقوقی.

شخص طبیعی که شخص حقیقی نیز نامیده شده است، عبارت از فرد انسانی است. افراد انسان در دوران وجود بردگی، گا هی موضوع حق و در ردیف اشیاء بودند، نه طرف حق، ولی با لغو بردگی دیگر انسان موضوع حق واقع نمی‌شود بلکه همیشه طرف حق است ومی تواند از حمایت قانونگذار و تصمیمات حمایتی که برای حفظ و احقاق حقوق افراد اتخاذ شده است بر خوردار گردد.

شخص حقوقی عبارتست از دسته‌ای از افراد که دارای منافع مشترک بوده یا پاره‌ای از اموال که به هدف خاصی اختصاص داده شده‌اند وقانون آن‌ها را طرف حق می‌شناسد و برای آنها شخصیت مستقلی قائل است، مانند دولت، شهرداری، دانشگاه تهران، شرکت‌های تجارتی، انجمن‌ها و موقوفات.

ادامه مطلب


در این وبلاگ آرشیوی از فایل های مفید و کاربردی در زمینه های حقوق کامپیوتر موبایل روانشناسی زبان و غیره به صورت رایگان منتشر میشود با توجه به هزینه بر بودن تهیه هاست دانلود فایل روی کانال ما در روبیکا بارگزاری شده است.

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندها